025-37757780
قم، خ لواسانی، بین کوچه 19 و 21
جستجو

بیانیه کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان قم در محکومیت حمله تروریستی کرمان

بیانیه کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان قم در محکومیت حمله تروریستی کرمان
[vc_empty_space height=”100px”

بیانیه کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان قم در محکومیت حمله تروریستی کرمان

ترور و هرگونه توسل به خشونت برای هدف قرار دادن شهروندان عادی مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و با همه اشکال و انواع آن امری است مذموم و سرزنش شده که همواره مخل امنیت و همچنین سالب و نقض کننده ی حق حیات به عنوان مهم ترین حق اساسی از انسان های مظلوم و بی گناه می‌باشد .
کشورمان ایران نیز در طول چهار دهه اخیر همواره مورد هجوم تروریسم واقع شده است
و بسیاری از هموطنان مان ؛ از قربانیان اقدامات تروریستی و غیر انسانی بوده اند و به شهادت رسیده اند .
متاسفانه اقدامی تروریستی دیگر در چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر علیه مردم کشورمان باعث به شهادت رسیدن و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز مان گشته است و بار دیگر ملت ایران عزادار و داغدار شد .
این اقدام تروریستی نمونه ای آشکار از نقص فاحش قوانین و مقرارت بین المللی و ناقض اصل کرامت و حق حیات انسانی و سایر حقوق بنیادین بشری و انسانی می‌باشد .
بروز این قبیل حوادث هولناک و غم انگیز به هیچ نحوی از انحا قابل توجیه و چشم پوشی نمیباشد و از جامعه جهانی و نهاد های حقوق بشری نیز انتظار میرود که نسبت به شهادت رسیدن مردم ایران در این اقدام تروریستی بزدلانه سکوت اختیار نکرده و علاوه بر محکوم کردن این اقدام جنایت آمیز و هولناک همراهی و حمایت خود را از ملت داغدار ایران که همواره از قربانیان اصلی تروریسم بوده اند اعلام دارد .

کانون وکلای دادگستری استان قم ضمن محکوم نمودن این حادثه تروریستی، شهادت تعدادی از هموطنان عزیز را محضر ملت شریف ایران تسلیت گفته و برای مجروحان و آسیب دیدگان این حادثه شوم از خداوند متعال سلامتی و شفای عاجل مسالت می نماید.

کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای استان قم